Scroll Top

Promotiefilm

DE BESTE MANIER OM JE VERHAAL TE VERTELLEN

Je kunt als bedrijf of organisatie tegenwoordig niet meer zonder een goede promotiefilm!

De promotiefilms die we hebben gemaakt, hebben onze opdrachtgevers veel opgeleverd: een groter bereik, meer bezoekers op hun website en uiteindelijk meer omzet. Hoe dat kan, heeft te maken met meerdere redenen:

1. Je brein is visueel ingesteld.
2. Video creëert vertrouwen
3. Video zorgt voor een emotionele connectie
4. Video creëert meer betrokkenheid
5. Video vergroot SEO

Op de pagina de kracht van video gaan we




















dieper op deze punten in.
Soorten Promotiefilms
Er zijn verschillende soorten promotiefilms. Vertel je het verhaal en de visie van het bedrijf? Dan wordt dat ook wel een corporate film, bedrijfsfilm of brand movie genoemd. De missie en visie van het bedrijf komt daarin sterk naar voren. Een brand movie is een hele sterke manier om (potentiële) klanten kennis te laten maken met het bedrijf en daardoor vertrouwen te creëren.
BRANDMOVIES
Video afspelen
Video afspelen
Video afspelen

Promotievideo's

Video afspelen
Video afspelen
Video afspelen
Video afspelen
Video afspelen
Video afspelen
Een promotiefilm laten maken is niet een kwestie van ‘een paar leuke beelden schieten en die achter elkaar plakken.’ Alles draait om de juiste voorbereiding. Het is eerst belangrijk om de juiste strategie te bepalen, daarvoor stellen we een aantal vragen:
Wat is het doel van de video? Welke doelgroep wil je aanspreken? Wat moet de kijker doen na het kijken van de video? Etc.
Als die vragen duidelijk zijn, gaan we aan de slag met het bedenken van het concept. Daarbij kijken we bijvoorbeeld welke videostijl bij de strategie past. Je bepaalt zelf hoe betrokken je wilt zijn bij het vastleggen van het concept en het schrijven van het scenario. Als het scenario definitief is, gaan we filmen! De gemaakte videobeelden editen we vervolgens op de manier die helemaal aansluit bij de strategie. We houden dus nog steeds het doel en de doelgroep van de video in ons achterhoofd en houden hier rekening mee met de edit stijl. Als de video helemaal naar wens is, adviseren we hoe je de video het beste kunt inzetten om het meeste bereik te genereren en de juiste doelgroep te benaderen!

Een goede promotiefilm levert meer naamsbekendheid op, mensen zullen je bedrijf of product sneller interessant vinden en beter onthouden. Maar dat niet alleen, video’s trekken meer aandacht dan andere vormen van inhoud dus het delen van een promotievideo genereert meer verkeer naar je website of sociale media kanalen. Een goede promotiefilm zet mensen sneller aan tot het kopen van je product of dienst omdat een promotievideo geloofwaardiger overkomt.

Een promotiefilm kan variëren in lengte. Over het algemeen is het beter om de video kort maar krachtig te houden, zo heb je een grotere kans dat mensen de hele video afkijken. Je moet dan denken aan 30 seconden tot 2 minuten.

Je kunt een promotievideo op verschillende plekken laten zien zoals de website, sociale media kanalen en nieuwsbrieven. Het is belangrijk dat je je doelgroep kent en weet waar die zich het meeste bevindt. Aan de hand van die informatie maken we een strategieplan voor de promotievideo.

De kosten van een promotiefilm hangen af van je wensen en behoeften, elke productie is anders. Laat ons weten wat je wensen zijn, dan kunnen we vrijblijvend een offerte opsturen.