Scroll Top

SOCIAL MEDIA CONTENT

DE BESTE MANIER OM JOUW DOELGROEP TE BLIJVEN BOEIEN

Tegenwoordig is video content niet meer weg te denken op social media. Een platform als Instagram is de afgelopen jaren niet voor niets uitgebreid met functies als Reels en IGTV. Maar vergeet ook zeker niet de opkomst van TikTok en de eindeloze stroom van video’s die momenteel op je LinkedIn en Facebook tijdlijn domineren. En dat is niet voor niets: video’s creëren meer betrokkenheid bij de kijker dan foto of tekst. Daarom is het hartstikke slim om regelmatig video in te zetten op je social media kanalen.
De regels van sociale media kanalen ontwikkelen echter heel snel. Het algoritme bepaalt wat de kijkers te zien krijgen. We zijn daarom altijd op de hoogte van de juiste formaten en lengtes voor diverse social media kanalen op dat moment en zullen daar ook in adviseren.
Video afspelen

Travelbase

Majestueuze, groene bergen en landschappen die zo mooi zijn dat je gewoon niet weet waar je moet kijken dat is hoe je Schotland kunt beschrijven!

Voor reisplatform We Are Travellers reisden we af naar Schotland om foto’s en videobeelden te maken voor reisorganisatie Travelbase. We maakten deze reel voor Instagram en die heeft inmiddels al meer dan 12.4K views!

D'etoiles casiopé

Als kledingmerk is er veel concurrentie op een platform als Instagram. Het is daarom enorm belangrijk om regelmatig content te blijven posten. Zo ben je constant zichtbaar voor (potentiële) klanten, komt je video sneller in het algoritme en stijg je boven andere merken uit.
Video afspelen
Video afspelen

Qualia Tenders

Een luxe boot, is meer dan alleen een vervoersmiddel. Varen in de zomer met vrienden geeft de mooiste herinneringen. Voor Qualia Tenders maakten we meerdere video’s voor Instagram waarbij we goed nagedacht hebben over de verschillende aspecten die naar voren moeten komen. Elke video hebben we daarom op een andere manier ingestoken. In de ene video komt de gezelligheid aan boord naar voren, in de andere video de snelheid van de boot en weer een andere video laat het mooie design zien. Hiernaast zie je twee van de video’s.

Arla Pro

Arla Pro heeft een nieuw product ontwikkeld: biologische kookroom!

Wij mochten de videocontent maken voor de landingspagina en social media kanalen. Na een dagje in de keuken met chefkok John van restaurant first, editten we meerdere video’s van verschillende lengtes en formaten.

Video afspelen
Video afspelen

Kaartje2go

Bij Kaartje2go kun je tegenwoordig een video toevoegen als je een kaart ontwerpt. Dat kunnen wij als videomakers natuurlijk alleen maar toejuichen! Om mensen hiervoor te enthousiasmeren maakten wij meerdere video’s voor betaalde social media campagnes!

VEEL GESTELDE VRAGEN OVER Social Media Video's

Het algoritme van de meeste social media kanalen is tegenwoordig zo ingericht dat mensen sneller video’s dan foto’s te zien krijgen. Daarom is het enorm slim om video’s te plaatsen op je social media kanalen. Meer mensen zullen je video zien en erop reageren, de content valt meer op en blijft beter hangen dan foto’s of tekst. Het vergroot dus je zichtbaarheid en naamsbekendheid.

Elk social media platform heeft zijn eigen aanbevolen videoformaat. Op Instagram en Tiktok werkt een verticale video vaak het beste omdat mensen die media bezoeken met hun telefoon. Maar op Facebook, LinkedIn en YouTube werken horizontale video’s vaak weer beter.

Dat hangt af van het platform waar je de video plaatst. Video’s op Instagram werken het beste als ze tussen de 10 en 30 seconden zijn, terwijl video’s op Facebook en LinkedIn langer mogen zijn. Het gaat vooral om de eerste paar seconden van de video, dan besluit een kijker of die de video verder gaat kijken of niet.

De kosten van een social media video hangen af van je wensen en behoeften, elke productie is anders. Laat ons weten wat je wensen zijn, dan kunnen we vrijblijvend een offerte opsturen.

Kledingmerken

Als kledingmerk is er veel concurrentie op een platform als Instagram. Het is daarom enorm belangrijk om regelmatig content te blijven posten. Zo ben je constant zichtbaar voor (potentiële) klanten, komt je video sneller in het algoritme en stijg je boven andere merken uit.